برگزاری بخش جشنواره جشنواره ها در نهمین دوره جشنواره خوشنویسی رضوی یزد

یزدفردا :نماینده دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان یزد گفت: برای اولین بار در نهمین جشنواره بخش جشنواره جشنواره ها برگزار می شود .

حسین دشتی هدف از برگزاری بخش جشنواره جشنواره ها را ایجاد رقابت هر چه بیشتر بین شرکت کنندگان طراز اول به منظور ارتقای بیش از پیش کیفیت جشنواره عنوان کرد.

وی برگزاری این جشنواره را فرصت مناسبی برای تجلیل ویژه از نخبگان خوشنویسی کشورکه حداقل دو دوره در هر یک از چهار رشته این جشنواره حائز رتبه اول تا سوم گردیده اند عنوان کرد و افزود : ارسال تصویر لوح تقدیر مبنی بر دریافت مقام مذکور در مرحله اول مسابقه الزامی است و در این بخش بنابر رای هیات داوران جشنواره یک نفر برگزیده در هر رشته انتخاب می شود و به آنان تندیس جشنواره ، لوح افتخار و مبلغ 17 میلیون ریال تعلق می گیرد .

وی ادامه داد :با توجه به برگزاری 8 دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان یزد و جایگاه ویژه ای که این جشنواره در بین هنرمندان خوشنویس سراسر کشور به دست آورده است ، دبیر جشنواره تصمیم به برگزاری بخش جشنواره جشنواره ها را در دور نهم گرفته است .

دشتی اظهار داشت : یکی دیگر از بخشهای جشنواره امسال علاوه بر بخش مسابقه ، بخش ویژه بانوان است که با هدف ارتقای سطح فعالیت هنری – اجتماعی بانوان ، علاوه بر داوری آثار آنان در بخش عمومی در هر رشته داوری مجددی جهت تعیین بانوی خوشنویس برتر صورت خواهد گرفت که به برگزیدگان لوح افتخار و مبلغ شش میلیون ریال اهداء می گردد .

نماینده دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان یزد به بخش مسابقه و جوایز این بخش نیز اشاره نمود و تصریح کرد : در بخش مسابقه به نفر اول جشنواره در هر رشته تندیس جشنواره ، لوح افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال تعلق می گیرد که این جایزه برای نفرات دوم و سوم به ترتیب 11 میلیون ریال و 7 میلیون و پانصد هزار ریال خواهد بود .

دشتی یادآور شد : مانند دوره گذشته ، بخش ویژه اساتید در نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد برگزار خواهد شد که در این بخش طی نامه ای از اساتید برجسته خوشنویس سراسر کشور جهت شرکت در جشنواره دعوت می شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا